top of page

אתגר והרפתקה בסתיו באפוסן - 8 ימים

משך הטיול : 8 ימים  7 לילות

מועד: חודש אוקטובר

מחיר : 

עלות טיסה מוערכת: 

תוכנית הטיול: 

יום 1 : נתב"ג - קלוז' נאפוקה - Vadul Crisului   

לאחר הנחיתה בשעות הצהריים בנמל התעופה של קלוז' נאפוקה, ניסע מערבה לעבר הכפר Vadul Crisului בו נלון בלילה הראשון, הכפר ממוקם למרגלות הרי אפוסן המדהימים(Apuseni mountains )- פירוש המילה אפוסן הוא  "ההרים בהם השמש שוקעת" הרים אלה הופכים יותר ויותר משאת נפש למטיילים נועזים המזדרזים לגלות את נופיו של חבל זה. אזור אפוסן, שגודלו כגודל מדינת ישראל, מכיל בתוכו יותר תופעות גיאולוגיות, אתניות ונופיות מכל מקום אחר באירופה.

יום 2 :  Vadul Crisului- ויה פראטה  Crișul Repede - רפטינג Vadul Crișul Repede  - פאדיש(Padis)

האקשן מתחיל !  לאחר ארוחת בוקר במלון, ייקח אותנו הרכב לתחילתו של מסלול רגלי מרהיב של ויה פראטה(מסלול "דרך הברזל") - טכניקה של אבטחה במסלול טיול הררי. הטכניקה מאפשרת לטפס בקטעים אנכיים ותלולים באמצעות יתדות וסולמות קבועים במצוק עם רתמות ייחודיות. נטפס כ-3 שעות למצוק בגובה של כ-150 מטר שלאורכו ובסופו תצפית נוף מרהיבה. נשוב לרכבים וניסע לבקר במערת קריסטל ייחודית סמוכה. המבנה הגיאולוגי של הרי אפוסן(סלעי גיר)בשילוב המשקעים הרבים גרם להיווצרות אלפי מערות ותופעות גיאולוגיות מרהיבות המייחדות את האזור. בסיום הביקור במערה נחווה שיט מהנה במימי נהר Vadul Crișul Repede שבסיומו נשים פעמינו אל אזור Padis אשר נמצאת בפארק אפוסני(Apuseni Natural Park )- שם נלון .

 יום 3 : טרק  Bohodei waterfall circuit  בתחום פארק אפוסן

לאחר ארוחת הבוקר נצא לטרק בפארק אפוסן שבחבל טרנסילבניה. פארק זה מכסה חלק ניכר מחבל ההרים המבודד, שמהווה למעשה חלק מהרי הקרפטים . הפארק מתאפיין בהרים נמוכים יחסית(עד 1800 מטר)אך הנופים ההרריים מדהימים ופראיים. המים זורמים בכל פינה וההרים מכוסים ביערות יפהפיים ומכילים מגוון עצום של חיות בר שהבולט שבהן הוא הדב החום שברומניה נמצא ריכוז האוכלוסיה הגדול ביותר שלו באירופה בפרט ובעולם בכלל . מתוך מגוון המסלולים בחרנו בעבורכם טרק טכני  שאורך כ-7 שעות בנופים המרהיבים של עמק בוהודיי(Bohodei ). לינה באזור Padis .

 יום 4 :  קניונינג יבש Cheia Rea Canyon  בתחום פארק אפוסן

ארוחת בוקר שלאחריה נצא לפעילות אתגר נוספת בפארק אפוסן – והפעם קניונינג "יבש" ב-Cheia Rea Canyon. בקניון זה נגלוש("סנפלינג")ב- 14 מפלים ונרד סה"כ הפרש גובה של 285 מטרים. הקניון  זורם רק באביב כשהשלגים מפשירים ובשאר השנה הוא ירוק עד והנופים המזכירים את פארק היורה יערות העד של רומניה כמו גם אוכלוסיית חיות הבר שלה השתמרו להפליא עקב בדלנותו של שליטה הדיקטטור צ'אוצ'סקו  ואולם הם נמצאים בסכנה עקב כריתה מוגברת וציד לא מבוקר. ידידינו המדריכים ברומניה מלבד היותם מקצוענים מהשורה הראשונה בתחום הגלישה/טיפוס/מערנות נמנים גם על הפעילים להגנת היערות וחיות הבר . לינה ב- Padis .

 יום 5 : קניונינג רטוב – Cetea canyon /Oselu canyon  בתחום פארק אפוסן - TURDA

לאחר ארוחת הבוקר ניסע למפגש עם ידידינו הרומנים ונצטייד בחליפות מתאימות לבידוד מהמים הקרים(ניאופרן). את היום נבלה בגלישה("סנפלינג") במפלי מים זורמים –(4-7 מפלי גלישה) בקניון oselu. מפלים, מים זורמים, חיוך שלא נגמר וכיף אדיר. הפרשי הגבהים שנרד הוא כ-200 מטר. הקניונים באזור זורמים באביב בעוצמה רבה בשל הפשרת השלגים ורק בסביבות יוני הם שוב זמינים לגלישה ומספקים לנו אינסוף אפשרויות למסלולים מיוחדים ומקומות נסתרים. בסיום היום ניסע לאזור טורדה(Turda )מרחק כ-150 ק"מ ושם נלון .

יום 6 : טרק  Metaliferi 

ארוחת בוקר שלאחריה נצא לטרק  Metaliferi - יום קסום שבמהלכו נטפס במסלול מאתגר אל פסגת הר שמעבר לו כפר עתיק משוחזר על גדות נהר, הדרך היחידה להגיע אל הכפר היא ברגל והמהדרין(ובהם אנחנו...)חוזרים, אם מפלס המים מאפשר זאת, באפיק הנהר בבאדי רפטינג חוויתי . לינה באזור TURDA.

יום 7 : טורדה(Turda ) - ויה פראטה - Turda gorges -  קלוז' נאפוקה(Cluj Napoca)

לאחר ארוחת הבוקר ייקח אותנו הרכב לתחילתו של מסלול ויה פראטה TURDA GORGES – המסלול הקשה והיפה ביותר במסלולי הויה- פראטה ברומניה! המסלול נמצא ברכס הרי טרסקאו(Trascau)והטיפוס בו הוא על מצוקים מרהיבים בהפרש גבהים אנכי כולל של 200 מטר! בסיום היום נגיע למלון בעיר היפהפיה קלוז' נאפוקה. קלוז' היא העיר המרכזית ביותר בטרנסילבניה ואחת הערים הגדולות ברומניה(כ-350,000 נפש). יש לה הווה עשיר בחיים תרבותיים מגוונים והיסטוריה רב־תרבותית והדבר בא לידי ביטוי בכל פינה בה. כיום היא מהווה אחד מהמוקדים הכלכליים החשובים ברומניה, ויש בה שתי אוניברסיטאות גדולות. בעיר היפהפיה יש אתרים רבים לבקר בהם. בקלוז' פועלים מספר מרכזי קניות גדולים. בערב ניפגש ונקנח בארוחה מסורתית חגיגית.

 יום 8 : קלוז' נאפוקה( Cluj Napoca) – נתב"ג 

לפנות בוקר ניסע לנמל התעופה בקלוז' נאפוקה ונטוס בטיסה ישירה בחזרה לארץ .

 

***

 תוכנית הטיול עשויה להשתנות בהתאם להנחיית השלטונות,

שינויי מזג אוויר, בהתאם לרמת הניסיון והכושר הגופני  

   של המשתתפים  ו/או החלטת המדריך בשטח.

bottom of page