top of page
20190613_093717.jpg
לוגו-נשות-הברזל.jpg

טיול אתגרי בזגוריה יוון

משך הטיול : 7 ימים  6 לילות

מועד : יוני - ספטמבר 

הדרכה:  אוסנת פס

מחיר : 

עלות טיסה מוערכת: 

תוכנית הטיול: 

יום 1 :  נתב"ג - אתונה  - יאנינה - זגוריה (טיול בכפרים ותצפיות) 

טיסה ישירה מנתב"ג לאתונה ולאחריה טיסת פנים ליאנינה (Ioannina) בירת חבל אפירוס (Epirus) שם נפגוש את ידידינו היוונים שילוו אותנו במשך כל הטיול. נעלה על הרכבים ונצא מיאנינה צפונה לכיוון זגוריה בדרך נעצור בכפרים ציוריים ובתצפיות מרהיבות. חבל זגוריה שבלב הרי הפינדוס הוא חבל ארץ יפהפה בצפון-מערב יוון, שפירוש שמו "הארץ שמעבר להרים". ייחודו של החבל בטבע הפראי שלו הכולל הרים גבוהים המושלגים בחורף נהרות שוצפים, יערות עבותים ושפע של בעלי חיים. שטחו כ- 1,000 קמ"ר, מספר התושבים הוא כ-3,700 בלבד והם מפוזרים ב-45 כפרים קטנים. כפרי האזור שמרו עד היום על צביונם העתיק ובנויים מאבנים לא מסותתות וגגות הבנויים מרעפים של אבני צפחה. את הנחלים חוצים גשרי אבן מקושתים  שנבנו בימי האימפריה העות'מאנית. בשנים האחרונות הוכרזו חלק מהכפרים כאתר לשימור עולמי ע"י אונסק"ו וקיבלו תקציבים לשיפוץ ושימור הבתים והרחובות. לינה בכפר פפיגו.

יום 2 :  האקשן מתחיל!!! קניונינג רטוב בקניון נפלי + שיט על נהר ווידומאטיס

לאחר ארוחת בוקר מפנקת נצא בהליכה מהכפר פפיגו לקניונינג רטוב ב-Nefeli Canyon אשר בפארק לאומי פינדוס (Pindus National Park ). הפארק ממוקם בצפון מערב יוון ומשתרע על שטח של כ- 2,000 קמ"ר, והוא הפארק הלאומי היבשתי הכי גדול ביוון. בקניון זה נגלוש ("סנפלינג" ) במשך כ- 4 שעות תוך שאנו יורדים ב-6 מפלים בגבהים של 3-18 מטר. בסיום הקניונינג נחזור לכפר פפיגו דרך מגדלי אסטרקה (towers Astraka ) המרשימים. לאחר הפסקה נצא לשיט קל ומהנה של 7 ק"מ (כשעתיים) על נהר הוידומאטיס (Voidomatis) שנחשב לאחד הנהרות המרהיבים ביותר באירופה והידוע בצלילות ובקור המקפיא של מימיו (7 מעלות כל השנה). בדרך נעצור לביקור במנזר מהמאה ה-16 ומשם נמשיך עד לסיום בגשר Kleidonia. לינה בכפר פפיגו.  

יום 3 :  מסלול הליכה אל מעיינות הווידומאטיס + פעילות חווייתית

 הבוקר  נצא למסלול הליכה בן כ-4 שעות בנוף ההרים של הפארק הלאומי פינדוס (Pindus National Park ). תחילת המסלול בכפר פפיגו, בדרך נחצה את Nefeli Canyon היפהפה ונצעד במגמת ירידה עד שנגיע אל מעיינות הווידומאטיס המרשימים בקניון ויקוס. מהמעיינות זורם הווידומאטיס בין כפרי זגוריה עד שהוא חוצה את הגבול הצפוני של יוון ונכנס לאלבניה. נמשיך במגמת טיפוס אל הכפר ויקוס הציורי שם נבקר בתצפית מרהיבה אל קניון ויקוס ונתפנק במזטים המסורתיים בבית הקפה שבמקום. נחזור לכפר פפיגו ואת חלקו השני של היום נייחד לפעילות חווייתית שאת תוכנה נשמור כהפתעה...לינה בכפר פפיגו.

יום 4 :   ויה פראטה קוניטסה 

לאחר ארוחת הבוקר במלון ייקח אותנו הרכב לגשר Konitsa לתחילתו של המסלול הרגלי המרהיב של ויה פראטה  Konitsa. זהו מסלול מעגלי הנמצא בקניון נהר האאוס ( Aoos ). ויה פראטה(דרך הברזל)הינה טכניקה של טיפוס עם אבטחה במסלול טיול הררי, המאפשרת לטפס בקטעים אנכיים ותלולים באמצעות יתדות וסולמות קבועים במצוק עם רתמות ייחודיות. נהר האאוס הוא אחד משני נהרות גדולים המפלסים את דרכם בקניונים מרשימים וחורצים את רכס הרי הפינדוס. משך הפעילות כ-7 שעות כולל פיקניק בשטח.  לינה: בכפר פפיגו.

יום  5 :  פפיגו - פפיגו רוק פולס - רפטינג בארכתוס - יאנינה

לאחר ארוחת הבוקר נערוך סיור רגלי קצר ומקסים בבריכות הכובסות (Pappigo Rock Pools) שלאחריו ניפרד מהכפר פפיגו וביחד עם ידידינו היוונים נתחיל בנסיעה דרומה לכיוון העיר יאנינה כשברקע נופי זגוריה המדהימים. נסייר ביאנינה ונערוך בה הפסקת צהריים. מיאנינה נמשיך בנסיעה עד לגשר שממנו נצא לרפטינג חוויתי ופוטוגני של כ-10 ק"מ (3 שעות) על נהר הארכתוס (Arachthos), הרפטינג ברמה 3. בדרך נעצור ליד מפל Klifki, שם ניתן לשחות. נסיים את המסלול בגשר Plaka ומשם נחזור למלון בעיר יאנינה. חיי הלילה בעיר הסטודנטים  תוססים  ואם יוותר לנו זמן יינתן זמן בילוי חופשי. לינה: בעיר יאנינה.

יום 6 :  יאנינה - מצובו - קניונינג רטוב בקניון דאוס - מטאורה

ארוחת בוקר מפנקת במלון ולאחריה נשים פעמינו לעבר העיירה מצובו, עיירה אלפינית חביבה שבחורף הופכת לאתר סקי. בסמוך אליה נמצא קניון דאוס המקסים שאותו נעבור בקניונינג של כ-3 שעות במים זורמים. בתום הפעילות נמשיך אל היעד הסופי שלנו ליום זה - מטאורה (Meteora).מטאורה נמצאת בצפון מישור תסאליה והיא אחד האתרים המפורסמים והמתויירים ביותר ביוון. במטאורה ריכוז של מצוקים מרהיבים וייחודיים, על חלק מהמצוקים בנויים מנזרים המכונים "המנזרים התלויים". שמו של האזור, מטאורה, ניתן לו עקב מראהו הייחודי שכן המצוקים נראים כאילו נפלו כמטאורים מהשמיים. מתחת למצוקים שוכנות העיירות קלמבקה וקאסטרקי, שהן בסיס יציאה לטיולים במטאורה. המצוקים מהווים גן עדן למטפסים והתמונות המופקות מהמקום קסומות. נצא למסלול רגלי קסום וקצר מראש הסלעים ועד למרגלותיהם ולאחר מכן הרכבים יקפיצו אותנו אל תצפית אל השקיעה המפורסמת של מטאורה – חוויה של פעם בחיים. לינה: בכפר קסטראקי.

יום 7 :  ויה פראטה מטאורה - יאנינה - אתונה - נתב"ג

הבוקר נצא למסלול ויה פראטה ייחודי - "הקדוש הגדול", הכולל טיפוס מרתק על הסלעים של מטאורה. באם יספיק הזמן נסייר גם באחד מהמנזרים התלויים שעל רכסי הסלע המרשימים של מטאורה. את הבוקר נסיים  בארוחת צהריים מפנקת בכפר קלמבקה. בסיום הארוחה נצא לכיוון שדה התעופה של העיר יאנינה שם ניפרד מידידינו היוונים ונמריא בטיסת פנים לעבר אתונה ומשם בטיסה לארץ.

***

 תוכנית הטיול עשויה להשתנות בהתאם להנחיית השלטונות,

שינויי מזג אוויר, בהתאם לרמת הניסיון והכושר הגופני  

   של המשתתפים  ו/או החלטת המדריך בשטח.

הצטרפו אלינו לחוויה ייחודית במקומות היפים בעולם

 חייגו: 050-6215657 (יאיר) או 050-5077082 (יוסי) 

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

bottom of page