top of page
GOPR5101_edited.jpg

יוון ההררית ומטאורה - 7 ימים

משך הטיול : 7 ימים  6 לילות

מועדים: 

מחיר : 

עלות טיסה מוערכת: 

תוכנית הטיול

יום 1 :  נתב"ג – אתונה (Athens )  - איואנינה ( Ioannina)

טיסה ישירה מנתב"ג לאתונה ולאחריה טיסת פנים לאיואנינה (Ioannina)  בירת חבל אפירוס (Epirus) שם נפגוש את ידידינו היוונים שילוו אותנו במשך כל הטיול. מאיואנינה נצפין אל עבר חבל זגוריה – (Zagorochoria) שבלב הרי הפינדוס, חבל ארץ יפהפה הנמצא בצפון-מערב יוון,  שפירוש שמו "מעבר הרים". ייחודו של החבל בטבע הפראי שלו הכולל הרים גבוהים המושלגים בחורף נהרות שוצפים, יערות גדולים של עצי מחט שונים ושפע עצום של בעלי חיים כמו זאביםדובים וחיות אחרות הנמצאות בסכנת הכחדה.שטחו כ- 1,000 קמ"ר, מספר התושבים הוא כ-3,700 בלבד והם מפוזרים ב-45 כפרים קטנים. כפרי האזור שמרו עד היום על צביונם העתיק ובנויים מאבנים לא מסותתות, הגגות בנויים מרעפים של אבני צפחה ואת הנחלים חוצים גשרים מקושתים מיוחדים שנבנו בימי האימפריה העות'מאנית. בשנים האחרונות הוכרזו חלק מהכפרים כאתר לשימור עולמי ע"י אונסק"ו וקיבלו תקציבים לשיפוץ ושימור הבתים והרחובות. נעצור בדרך לתצפיות נוף מרהיבות. נלון באחד הכפרים בלב הרכס.

יום 2 :  אתגר והרפתקה בזגוריה ( Zagorochoria) 

האקשן מתחיל! לאחר ארוחת בוקר במלון נצא מהכפר לקניונינג  ב-Nefeli Canyon בפארק לאומי פינדוס (Pindus National Park ). הפארק ממוקם בצפון מערב יוון ומשתרע על שטח של כ- 2,000 קמ"ר והוא הפארק הלאומי היבשתי  הגדול ביותר ביוון.  בקניון זה נגלוש ("סנפלינג" ) במשך כ-4 שעות תוך שאנו יורדים ב- 6 מפלים בגבהים של 3-18 מטר. בסיום הקניונינג נחזור לכפר פפיגו דרך מגדלי אסטרקה (towers Astraka ) המרשימים ונערוך בו פיקניק. לאחר ההפסקה נצא לרפטינג קל ומהנה של 7 ק"מ (כשעתיים) ברמה 2 על נהר הוידומאטיס  (Voidomatis) שנחשב לאחד הנהרות המרהיבים ביותר באירופה. הנהר נובע בקניון ויקוס ונמשך בין כפרי זגוריה עד שהוא חוצה את הגבול הצפוני של יוון ונכנס לתוך אלבניה. וידומאטיס ידוע בצלילות מימיו שנחשבים למים הצלולים ביותר באירופה, טמפרטורת המים עומדת כמעט כל השנה על 7 מעלות, תוואי השטח בו זורם הוידומאטיס הוא מרהיב ביופיו וכולל יערות עבותים המכסים את שני צידיו ושלל צומח וחי . נעצור בדרך לביקור במנזר מהמאה ה-16 ומשם נמשיך עד לסיום בגשר Kleidonia . בסוף הפעילות נחזור למלון  נוח באחד הכפרים בלב הרכס.

יום 3 :  אתגר והרפתקה בזגוריה  ( Zagorochoria)

לאחר ארוחת בוקר במלון, ייקח אותנו הרכב לגשר Konitsa לתחילתו של המסלול הרגלי המרהיב של ויה פראטה  Konitsa. זהו מסלול מעגלי הנמצא בקניון נהר אאוס ( Gorge Aoos  ). נהר האאוס הוא אחד משני נהרות גדולים המפלסים את דרכם בקניונים מרשימים וחורצים את רכס הרי הפינדוס. משך הפעילות כ-7 שעות כולל פיקניק בשטח. בסוף הפעילות נחזור למלון.

יום  4 : אתגר והרפתקה בזגוריה  ( Zagorochoria)

לאחר ארוחת בוקר במלון נצא לטרק מעגלי  יפהפה ומאתגר אל "אגם הדרקון" (Drakolimni lake). הטרק נמשך כ-9 שעות וכולל עלייה (ואח"כ ירידה) של כ-1500 מטר בנוף ההרים הייחודי של רכס האסטרקה. זהו רכס הרים מהגבוהים ביוון ואנחנו נגיע ביום זה לגובה 2,300 מטר. תחילת הטרק בכפר Micro Pappigo והוא מוביל בדרך מרהיבה עד לאגם הדרקון המכונה כך על שם הטריטונים המשגשגים בו ואגדות העם שנבעו מכך. באגם נערוך הפסקת צהריים ונשוב בדרך שממנה באנו. נסיים את הטרק בכפר Micro Pappigo ומשם נחזור למלון.

יום 5 : אתגר והרפתקה בצומרקה (Tsoumerka)

לאחר ארוחת הבוקר ניפגש עם ידידינו היוונים ונתחיל בנסיעה דרומה בנופים מדהימים לכיוון הפארק הלאומי צומרקה (Tsoumerka National park) טבע מרגש עם שלל מפלים, נחלים, נהרות, כפרים מקסימים, עצי ענק, יערות ופסגות הרים משוננות הופכים את צומרקה לאחד ממיקומי החובה למטיילים המחפשים לחוות את צפון יוון במיטבה. בנוסף לפלאי הטבע יש כאן גם שלל אפשרויות לפעילויות אתגר רפטינג, קניונינג, ויה פראטה, טיולי ג'יפים ועוד. בצומרקה נבצע רפטינג מיוחד ומהנה של כ-10 ק"מ (3 שעות) על נהר הארכתוס  (Arachthos ), הרפטינג ברמה 3.5. נהר הארכתוס הוא הגדול באזור ואחד מיעדי הרפטינג החשובים ביוון. הנהר מאפשר רפטינג בכל הרמות בנופים מדהימים. נעצור בדרך ליד מפל Klifki ומי שירצה יוכל לשחות שם. נסיים את המסלול בגשר Plaka  ומשם ניסע לעיר יואנינה , עיר קטנה ומקסימה על שפת אגם עם הסטוריה מעניינת וחיי לילה תוססים בשל ריבוי הסטודנטים המתגוררים ולומדים בה. נתצפת על נקודות עניין ואם יוותר זמן נערוך סיור קצר בעיר. נלון במלון על שפת האגם ובערב נלך למסעדה  מקומית טיפוסית עם מוזיקה ואוכל יווני כיד המלך. 

יום 6 : יואנינה - מצובו - מטאורה

לאחר ארוחת הבוקר ניפגש עם ידידינו היוונים ונתחיל בנסיעה מזרחה כשעה וחצי עד שנגיע ל-Deos Canyon שליד העיירה מצובו (Metzovo). נצטייד בחליפות מתאימות לבידוד מהמים הקרים (נאופרן) ונבלה כ- 3 שעות בקניונינג תוך גלישה ("סנפלינג") במפלי מים זורמים צלולים להפליא, מגלשות טבעיות וקפיצות לבריכות, חיוך שלא נגמר וכיף אדיר. בסיום הקניונינג  נערוך פיקניק ונמשיך בנסיעה לכיוון מטאורה (Meteora). מטאורה היא אחד מפלאי תבל ואין מי שנשאר אדיש לסלעים האדירים המזדקרים מן האדמה ולמנזרים התלויים שנבנו עליהם. השקיעה במטאורה היא שם דבר ואליה מועדות פנינו, במידה ונספיק נעלה אל השקיעה במסלול רגלי קצר ומקסים. נלון בכפר קסטרקי (Kastraki ) ושם גם נערוך ארוחת פרידה חגיגית עם ידידינו היוונים.

יום 7: מטאורה ( Meteora) – יואנינה(Ioannina)- אתונה(Athens)- נתב"ג

לאחר ארוחת הבוקר נחווה טיפוס על סלעי הקונגלומרט האדירים במטאורה, נסעד צהריים במסעדה נחמדה בקלמבקה ואח"כ נצא לכיוון שדה התעופה של העיר יואנינה שם ניפרד מידידינו היוונים ונמריא בטיסת פנים לעבר אתונה, מאתונה נמשיך בטיסה ישירה לארץ אליה נגיע עייפים אך עמוסים בחוויות זיכרונות ותמונות.

***

 תוכנית הטיול עשויה להשתנות בהתאם להנחיית השלטונות,

שינויי מזג אוויר, בהתאם לרמת הניסיון והכושר הגופני  

   של המשתתפים  ו/או החלטת המדריך בשטח.

הצטרפו אלינו לחוויה ייחודית במקומות היפים בעולם

 חייגו: 050-6215657 (יאיר) או 050-5077082 (יוסי) 

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

bottom of page