top of page

אתגר והרפתקה בחבל ת'סאלי - 6 ימים

משך הטיול : 6 ימים  5 לילות

מועדים: מאי-יוני, ספטמבר-אוקטובר

מחיר :

עלות טיסה מוערכת: 

על הטיול: 

חבל ת'סאלי הינו חבל ארץ יפהפה בצפון יוון המכיל בתוכו בטווחי נסיעה סבירים לחלוטין את חצי האי פיליון, הר האולימפוס וסביבותיו, מטאורה ועוד. בטיול זה דגמנו את המיטב מהפעילויות בכל תת אזור להרפתקה מהיפות והמהנות שיש.

תוכנית הטיול :

יום 1: נתב"ג – סאלוניקי/אתונה - וולוס

נטוס בטיסת בוקר מתל אביב לסאלוניקי/אתונה, לאחר הנחיתה בצהריים נאסוף את הוואנים המושכרים וניסע כשפנינו מועדות אל הכפר פורטריה שבחצי האי פיליון. חצי האי פיליון הוא חבל ארץ מהיפים ביוון, הכבישים מתפתלים בין נופים המתחלפים תדיר כוללים שילוב של מטעי זיתים עצומים, יערות עבותים של עצי אורן וערמונים, הרים, כפרים ציוריים, נחלים ,מפלים וחופי טורקיז עם מים צלולים, מצוקים הנופלים בחדות אל תוך הים ועוד. בחצי האי פיליון 24 כפרים שמיועדים לשימור וביניהם עשרות מסלולי הליכה. ייחודם של הכפרים בסגנון הבנייה שנשתמר מימי הטורקים, טברנות עם אוכל יווני משובח ועצי הדולב העצומים שבמרכזם. כאשר נגיע לפורטריה נתמקם במלון ובמידה והזמן יאפשר נצא למסלול הליכה קצר בכפר. ארוחת ערב בטברנה מקומית ולינה בפורטריה.

יום 2: ויה פראטה + קניונינג ב"קניון הכחול"

האקשן מתחיל!!! לאחר ארוחת הבוקר נעלה על הרכבים וניסע אל תחילת מסלול ה"קניון הכחול"- מסלול מעגלי בערוץ נחל יפהפה שמשלב ויה פראטה וקניונינג. ויה פראטה הינה טכניקה של אבטחה במסלול טיול הררי. הטכניקה מאפשרת לטפס בקלות ובטיחות קטעים אנכיים ותלולים באמצעות יתדות וסולמות קבועים במצוק עם רתמות ייחודיות. בקניונינג אנחנו למעשה גולשים ("סנפלינג") במורד ערוצו של נחל זורם. אחרי הדרכה קצרה והיכרות עם טכניקות הטיפוס, הגלישה והציוד המקצועי, נצטייד בחליפות נאופרן לבידוד מהמים ונצעד במורד הקניון, במפלים שלאורך הקניון נגלוש, נקפוץ ובעיקר נהנה מפארק המים הטבעי המקסים הזה. את היום נסיים בארוחת ערב בטברנה שם נכיר את הגרסה המקומית למשקה החריף אוזו הנקראת צ'יפורו. לינה בפורטריה.

יום 3: טרק "הערמונים" מחאניה לצגאראדה

היום ניחשף ליופיו של הסתיו באירופה בטרק יפהפה מחאניה לצגאראדה. המסלול שרובו במגמת ירידה לכיוון הים נמשך כ-8 שעות ממערב למזרח על רכס הרי פיליון. על פי המיתולוגיה היוונית הרי פיליון היו משכנם של קנטאורים, יצורים בעלי פלג גוף עליון של אדם ופלג גוף תחתון של סוס.

יערות ערמונים צבעוניים בשלכת, פטריות ממגוון סוגים וצבעים ובעלי חיים (ואולי גם קנטאורים...) הם רק חלק ממה שנראה ביום נהדר זה. המסלול מסתיים בעץ הדולב המפורסם בכפר הציורי צגאראדה שגילו המוערך כ-1500 שנה. מסוף המסלול נדלג בהקפצת רכבים קצרה לקפה בחוף דמוחארי המקסים שהתפרסם כאתר הצילום לסרט"מאמא מיה". את היום נסיים כרגיל בארוחה בטברנה מקומית. לינה בפורטריה.

יום 4:  קניונינג באולימפוס

לאחר ארוחת הבוקר ניפרד מהמלון בפורטריה, נעלה על הרכבים וניסע כשעתיים אל הר האולימפוס – משכן 12 האלים האולימפיים במיתולוגיה היוונית. פנינו אל קניון "אורליאס" המקסים. נצטייד בחליפות נאופרן לבידוד מהמים ונצעד במעלה הקניון אל מסלול קניונינג מעגלי מהיפים והמהנים בקניוני יוון. במפלים שלאורך הקניון נגלוש, נקפוץ נחליק על אומגה ובעיקר נהנה מפארק המים הטבעי המקסים הזה. בתום הפעילות נמשיך אל היעד הסופי שלנו ביום זה וגם בטיול, הלא הוא מטאורה. אם יותיר לנו הזמן נצא למסלול רגלי קסום וקצר מראש הסלעים ועד למרגלותיהם ולאחר מכן הרכבים יקפיצו אותנו לתצפית אל השקיעה המפורסמת של מטאורה. את היום נסיים במלון מפנק בכפר קסטראקי. כפר ציורי הממוקם למרגלות הסלעים העצומים.

יום 5: ויה פראטה "הקדוש הגדול" במטאורה

לאחר ארוחת הבוקר נצא למסלול ויה פראטה ייחודי "הקדוש הגדול" הכולל טיפוס מרתק ולא קשה על הסלעים של מטאורה. מטאורה הנמצאת בצפון מישור תסאליה הוא אחד האתרים המפורסמים והמתויירים ביותר ביוון. זהו איזור ובו ריכוז של מצוקים מרהיבים וייחודיים שעל חלק מהם בנויים מנזרים המכונים "המנזרים התלויים". שמו של האזור, מטאורה, ניתן לו עקב מראהו הייחודי שכן הצוקים נראים כאילו נפלו כמטאורים מהשמיים. מתחת למצוקים שוכנות העיירות קלמבקה וקאסטרקי, שהן יעד הבסיס לטיול במטאורה. המצוקים מהווים גן עדן למטפסים והתמונות המופקות מהמקום קסומות. נעלה מעט מעל קו העצים ונתחבר למסלול יפהפה שמתפתל לאורך המצוקים, המסלול מספק חוויית טיפוס מהנה תוך כדי תצפית נוף מרהיבה על האזור. בסיום נגיע למרומי המצוק ולאחר הפסקת צילומים קצרה נשוב אל הרכב. אחה"צ נסייר באחד מהמנזרים התלויים שעל רכסי הסלע המרשימים של מטאורה. את היום נסיים בארוחת ערב חגיגית מפנקת בכפר קלמבקה שבה גם ניפרד מידידינו היוונים, לינה בכפר קסטראקי.

יום 6: מטאורה - סאלוניקי – נתב"ג

לאחר ארוחת הבוקר ניפרד מהמלון ונתחיל בנסיעה של כשלוש שעות לכיוון שדה התעופה של סאלוניקי משם נטוס בטיסה ישירה בחזרה לארץ.

***

 תוכנית הטיול עשויה להשתנות בהתאם להנחיית השלטונות,

שינויי מזג אוויר, בהתאם לרמת הניסיון והכושר הגופני  

   של המשתתפים  ו/או החלטת המדריך בשטח.

הצטרפו אלינו לחוויה ייחודית במקומות היפים בעולם

 חייגו: 050-6215657 (יאיר) או 050-5077082 (יוסי) 

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

bottom of page