top of page

סופ"ש אתגרי בהרי הרילה

משך הטיול : 4 ימים 3 לילות

ימים:  (חמישי בבוקר עד ראשון בבוקר)

מועדים :   יוני - אוקטובר

מדריך:

מחיר : 

עלות טיסה מוערכת: 

על הטיול:

במרחק שעתיים וחצי טיסה בלבד מישראל נמצאת אחת המדינות היפות והפחות מוכרות למטייל באירופה - בולגריה. חובבי הטבע והאתגר מגלים בשנים האחרונות את הטבע המופלא בבולגריה ואת מגוון האפשרויות העצום לטיולים בה במחיר שווה לכל נפש ומגיעים למדינה מכל קצוות העולם. בדרום בולגריה שוכנים רכסי הרי רודופי רילה ופירין שהשתמרו מאד וטומנים בחובם תופעות טבע גיאולוגיות, אתניות ונופיות שלא מביישות כל מקום אחר באירופה. בחרנו הפעם להתמקד בטיול סופ"ש אתגרי ייחודי ומפנק כאחד אל המיטב שבמסלולי הרי הרילה. הסופ"ש מיועד למטיילים מנוסים בפעילות גובה ומוקדש רובו ככולו לשתי פעיליות אתגר והרפתקה עוצמתיות במיוחד: ויה-פראטה מליוביצה, וטרק שבעת האגמים. הפעילות מתרחשת על רקע הטבע הפראי והנופים עוצרי נשימה של הרי הרילה שבדרום בולגריה. המסלול מתאים לאנשים בריאים ומיטיבי לכת ובעלי ניסיון קודם בפעילויות גובה. המסלולים כוללים הליכה מאומצת של עד 8 שעות ביום ועלייה/ירידה (הפרשי גבהים) של עד 800 מטר ליום הליכה, תידרש חתימה על הצהרת בריאות והנפקת אישור רופא לצורך היציאה לטיול. הקבוצה קטנה – מקסימום 12 איש, לינה בגסטהאוסים/מלונות על בסיס פנסיון מלא, ליווי ע"י  מדריכי אתגר והרפתקה ישראלים ובנוסף מדריכים מקומיים מקצועיים + ציוד ייעודי, הסעות ברכבי מיניוואן להסעות לפעילויות, מחיר הטיול כולל הכל !!!!.

תוכנית הטיול : 

יום 1:  נתב"ג – סופיה – גובדרצי

נטוס בטיסת בוקר קצרה של כשעתיים וחצי מתל אביב לסופיה, שם נפגוש את ידידינו הבולגרים. ניסע יחדיו מסופיה כשפנינו מועדות אל הכפר גובדרצי שבלב הרי הרילה. הנסיעה היא לכיוון כללי דרום ואורכת כשעתיים (כולל הפסקה לארוחת צהריים) תוך שהיא עוברת למרגלות הרי הרילה היפהפיים. הרי הרילה הם רכס הרים אלפיני גבוה שגובהו הממוצע 2,700 מטר ובו גם נמצאת פסגת מוסאלה (2,925 מטר) הגבוהה בפסגות הבלקן, כמות המשקעים השנתית עומדת בממוצע על 2,000 מ"מ ומעל 120 אגמים פזורים בשטח כשביניהם המים זורמים ללא הפסקה כל השנה, פירוש השם הרי רילה בבולגרית הוא "ההרים שבהם המים זורמים". יעדנו הוא הכפר גובדרצי שממוקם למרגלות פסגת מליוביצה, החמישית בגובהה מפסגות הרילה (2,729 מטר) ויעדנו למחר בבוקר. אם יתיר לנו הזמן נחלץ עצמות במסלול רגלי קצר באזור הגסטהאוס. לינה וארוחת ערב בגסטהואס בגובדרצי.

יום 2:  גובדרצי- ויה פראטה מאליוביצה - סאפארבה באניה

לאחר ארוחת הבוקר ניפרד מהגסטהאוס בגובדרצי ונשים פעמינו אל בית הספר האלפיני שממוקם בלב שמורת הטבע מאליוביצה. בבית הספר נפגוש את המדריכים האלפיניים שיובילו אותנו ביום זה. מבית הספר נצעד כשעה אל בקתת ההרים של מאליוביצה. בבקתה נתארגן ונצא לטיפוס מעגלי באחד ממסלולי הויה פראטה היפים בעולם - ויה פראטה מאליוביצה. הטיפוס לפסגת המצוק נמשך כארבע שעות שבמהלכן נעבור הפרשי גבהים של כ-300 מטר עד שנגיע לפסגת "קוקלטה"(הבובה). הטיפוס טכני ופיסי ואינו מתאים למתחילים!!! במהלך הטיפוס וכאשר נגיע אל הפסגה נוכל להרים ראש וליהנות מהנופים המדהימים של הרי הרילה, הפסגות המשוננות והעמקים הירוקים והכל מגובה מעוף הציפור. הנופים עוצרי נשימה ובלתי נשכחים, וזהו ללא ספק אחד משיאיו של כל טיול ברי הרילה. מהפסגה נצעד במגמת ירידה כשעתיים בחזרה אל בקתת ההרים של מליוביצה שם נתפנק בבירה קרה שלאחריה נחזור אל הרכבים בהליכה של כשעה. ממליוביצה נצא בנסיעה אל עיירת הספא המקסימה סאפארבה באניה בה נלון . אם יתיר לנו הזמן נתפנק להנאתנו במעיינות החמים במקום. נסיים יום מדהים זה בארוחה במסעדה מקומית.

יום 3:  סאפארבה באניה - טרק שבעת האגמים - סופיה

לאחר ארוחת הבוקר ניפרד מהמלון בספרבה בניה ולאחר נסיעה קצרה של כחצי שעה נגיע אל חניון הרכבל שיעלה אותנו לבקתת שבעת האגמים שבגובה 2,150 מטר. הבקתה היא נקודת מוצא למסלול מעגלי יפהפה ומפורסם של כשבע שעות הליכה הנקרא "שבעת אגמי רילה" שכשמו כן הוא, עובר בין 7 אגמים ומסתיים בתצפית עוצרת נשימה מגובה 2,550 מטר על האגמים כמו גם על רכס הרי רילה. בסיום ההליכה נתפנק בבירה קרה בבקתה ואחר כך נרד ברכבל בחזרה אל הרכבים ומשם ניסע כשעתיים למלון בסופיה. בסופיה נתארגן במלון ובמידה והזמן יאפשר יינתן זמן חופשי. בערב נחגוג את סיום המסע בארוחת ערב חגיגית מפנקת וניפרד מידידינו הבולגרים.

יום 4 :  סופיה- שד"ת סופיה - נתב"ג

לפנות בוקר נצא בנסיעה קצרה מהמלון אל שדה התעופה שבסופיה ונטוס בטיסה ישירה בחזרה לארץ.

***

 תוכנית הטיול עשויה להשתנות בהתאם להנחיית השלטונות,

שינויי מזג אוויר, בהתאם לרמת הניסיון והכושר הגופני  

   של המשתתפים  ו/או החלטת המדריך בשטח.

הצטרפו אלינו לחוויה ייחודית במקומות היפים בעולם

 חייגו: 050-6215657 (יאיר) או 050-5077082 (יוסי) 

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

bottom of page