top of page

בולגריה אתגרי רודופי ורילה - 7 ימים

משך הטיול : 7 ימים  6 לילות

מועדים :  

מחיר : 

מחיר טיסות (מוערך):

הדרכה:

תוכנית הטיול : 

יום 1:  נתב"ג – סופיה – סטויקיטה

נטוס בטיסת בוקר של כשעתיים מתל אביב לסופיה, שם נפגוש את ידידינו הבולגרים. ניסע יחדיו מסופיה כשפנינו מועדות אל הכפר סטויקיטה שבלב הרי הרודופי . הנסיעה היא לכיוון כללי דרום מזרח ואורכת כארבע שעות (כולל הפסקה לארוחת צהריים) תוך שהיא עוברת בדרכים צרות המתפתלות בינות אגמים והרים וחוצות את הרי הרודופי. הרים אלו אמנם אינם גבוהים כמו אחיהם ממערב- רילה ופירין ( גובהם הממוצע הוא כ-1000 מטר) אך דווקא בשל כך הם מכוסים בצמחיה עבותה ומגוונת. מאחר ומבחינה גיאולוגית האזור הוא קארסט הוא מתאפיין בתצורות טבע מיוחדות ופלאי טבע כמו קניונים עמוקים, מערות, מצוקים מזדקרים וגשרים טבעיים אדירי מימדים המעוררים התפעלות. כאשר נגיע לכפר סטויקיטה נתמקם בגסטהואס ובמידה והזמן יאפשר נצא למסלול הליכה קצר בסמוך לעיירה. ארוחת ערב ולינה בכפר סטויקיטה.

יום 2:  קניון המפלים +  ויה פראטה נביאסטאטה

האקשן מתחיל!!! לאחר ארוחת הבוקר וצ'ק אאוט מהגסטהאוס הקפצה קלה של כ-15 דקות לתחילת מסלול הליכה מרתק ב"קניון המפלים" שבשמורת הטבע סוסקובצ'טו. שמורה זו הוכרזה בשנת 1968 כמקום לשימור בשל היערות בני מאות השנים והמגוון העצום של בע"ח החיים בה ביניהם מינים אנדמיים רבים. במהלך המסלול שאורך כ-4 שעות נחלוף על פני כ-40 מפלים וביניהם המפל הגדול ביותר ברכס הרודופי, מפל אורפיאוס, שגובהו 60 מטר. בסיום ההליכה יסיעו אותנו הרכבים לתחילת מסלול ויה פראטה עם פנורמה מרהיבה בנביאסטאטה. המסלול משקיף על העיירה סאמוליאן והרי האזור. בסיום המסלול נשוב לרכבים וניסע לכיוון קניון טריגרד. אם יוותר זמן נעצור בדרך להתרשם מהעיירה שירוקה לאקה שהוכרזה כשמורה ארכיטקטונית. לינה וארוחת ערב בגסטהאוס  בכפר טריגרד.

יום 3:  ויה פראטה בקניון טריגרד + סנפלינג במערת חראמיסטה

לאחר ארוחת הבוקר נשים פעמינו אל ליבו של קניון טריגרד המרשים שהוא מהיפים בבולגריה ומתאפיין במצוקים עצומים ותצורות ייחודיות נוספות שמאפיינים אזורי קארסט. נתארגן ליד הרכבים ומשם נצא למסלול מעגלי מרהיב של יום שלם המשלב הליכה, טיפוס, ויה פראטה, וסנפלינג אל תוך מערת פעמון ייחודית – מערת חראמיסטה. ויה פראטה (Via Ferrata) הינה טכניקה של אבטחה באמצעות רתמות ייחודיות במסלולי טיול הרריים - הטכניקה מאפשרת ללכת בשבילים צרים על סף הצוקים לטפס ולרדת בקטעים אנכיים ותלולים באמצעות היקשרות ואבטחה לכבלי ברזל המעוגנים לקירות המצוקים וליתדות וסולמות קבועים במצוק. אין צורך להיות מטפסי הרים מקצועיים ולאורך כל המסלול אנחנו מלווים ומודרכים ע"י צוות מדריכים מקצועי כאשר אל כל ארבעה מטיילים צמוד מדריך. בסיום המסלול נשוב לרכבים ונחזור לגסטהאוס בטריגרד. את הערב נבלה בארוחת ערב מסורתית בכפר ליאסקובו.

יום 4:  טריגרד –  עין הנשר – קניון השטן – גובדרצי

לאחר ארוחת הבוקר ניפרד מהגסטהאוס בטריגרד וניסע כחצי שעה אל הכפר גיאוברן שם יחכו לנו ג'יפים מקומיים שייקחו אותנו בשבילי עפר אל תצפית "עין הנשר" אשר בפסגת איליה. מהתצפית נמשיך בהליכה של כשעה עם נופים מרהיבים ברקע עד למפגש עם הרכבים. הקפצה קצרה של כ-10 דקות תביא אותנו אל תחילתו של "קניון השטן" מסלול רגלי של כשלוש שעות שעובר בקניון צר ויפה ומשלב חציית גשרי עץ וטיפוס על סולמות עץ. בסיום המסלול נשים פעמינו אל היעד הבא שלנו – הכפר גובדרצי, לא לפני שנעצור בדרך לתצפית מרהיבה + בירה באגם "דוספאט", אם יתיר לנו הזמן נעצור להתרשם מהבנייה הייחודית בשמורה הארכיטקטונית בכפר דולן שבדרכנו. ארוחת ערב ולינה בכפר גובדרצי.

יום 5:  גובדרצי- ויה פראטה מאליוביצה - סאפארבא באניה

לאחר ארוחת הבוקר ניפרד מהגסטהאוס בגובדרצי ונשים פעמינו אל בית הספר האלפיני שממוקם בלב שמורת הטבע מאליוביצה. בבית הספר נפגוש את המדריכים האלפיניים שיובילו אותנו ביום זה. מבית הספר נצעד כשעה אל בקתת מאליוביצה. בבקתה נתארגן ונצא לטיפוס מעגל באחד ממסלולי הויה פראטה היפים בעולם - ויה פראטה מאליוביצה. הטיפוס לפסגת המצוק נמשך כשלוש שעות שבמהלכן נעבור הפרשי גבהים של כ-300 מטר עד שנגיע לפסגת "קוקלטה"(הבובה). מאחר שכבר תרגלנו ויה פראטה בנביאסטאטה ובקניון טריגרד והבנו את העיקרון והטכניקה נוכל להרים ראש וליהנות מהנופים המדהימים של הרי הרילה, הפסגות המשוננות והעמקים הירוקים והכל מגובה מעוף הציפור. הנופים עוצרי נשימה ובלתי נשכחים, וזהו ללא ספק אחד משיאיו של הטיול. בסיום המסלול נחזור אל הרכבים וניסע אל עיירת הספא המקסימה סאפארבא באניה בה נלון . אם יתיר לנו הזמן נתפנק להנאתנו במעיינות החמים במקום. נסיים יום מדהים זה בארוחה במסעדה מקומית.

יום 6:  סאפארבא באניה - טרק שבעת האגמים - סופיה

לאחר ארוחת הבוקר ניפרד מהמלון ולאחר נסיעה קצרה נגיע לרכבל שיעלה אותנו לבקתת שבעת האגמים שבגובה 2,150 מטר. הבקתה היא נקודת מוצא למסלול מעגלי יפהפה ומפורסם הנקרא "שבעת אגמי רילה" שכשמו כן הוא, עובר בין 7 אגמים ומסתיים בתצפית עוצרת נשימה מגובה 2,550 מטר על האגמים כמו גם על הרי רילה. בסיום ההליכה נרד ברכבל בחזרה אל הרכבים ומשם ניסע כשעתיים למלון בסופיה. בסופיה נתארגן במלון ובמידה והזמן יאפשר יינתן זמן חופשי. בערב נחגוג את סיום המסע בארוחת ערב חגיגית.

יום 7 :  סופיה- שד"ת סופיה - נתב"ג

לפנות בוקר נצא בנסיעה קצרה מהמלון אל שדה התעופה שבסופיה ונטוס בטיסה ישירה בחזרה לארץ.

***

 תוכנית הטיול עשויה להשתנות בהתאם להנחיית השלטונות,

שינויי מזג אוויר, בהתאם לרמת הניסיון והכושר הגופני  

   של המשתתפים  ו/או החלטת המדריך בשטח.

הצטרפו אלינו לחוויה ייחודית במקומות היפים בעולם

 חייגו: 050-6215657 (יאיר) או 050-5077082 (יוסי) 

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

bottom of page